Campania "Povestea ta, de ziua noastră", 1-8 martie


CAMPANIA

PROGRAM

2 Martie - Comunicarea profesioniștilor din sănătate cu pacienta

Vizioneaza pe Youtube

15.00- 17.00 Workshop online dedicat profesioniștilor din sănătate

Comunicarea eficientă a profesioniștilor din sănătate cu pacienta/pacientul

Psih. dr. Florina Pop, Institutul Oncologic „Prof. Dr. I. Chiricuță”

Prof. Dr. Patriciu Achimaș- Cadariu- Președintele Societății Române de Chirurgie și Ginecologie Oncologică

17.00- 17.20  Webinar online dedicat profesioniștilor din sănătate Leadership eficient și coparticipativ în echipele oncologice de îngrijiri multidisciplinare - dr. Alexandra Tolnai, Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu Cluj-Napoca

 

17.20- 18.00 Workshop dedicat pacientelor- Ce trebuie să întreb medicul când aflu că am cancer? Ce trebuie sa stie un apartinator? 

Prof. Dr. Patriciu Achimaș - Cadariu - Președintele Societății Române de Chirurgie și Ginecologie Oncologică

Psih. dr.   Florina Pop, Institutul Oncologic „Prof. Dr. I. Chiricuță”

 

18.00- 18.30 Sorytelling realizat în parteneriat cu Asociația ROZ- Testimonial dna. Delia Grigoroiu

Structura tematică a webinarului

Comunicarea profesioniștilor din sănătate cu pacientul oncologic

2 martie 2021

Coordonatori:

Prof. Dr. Patriciu Achimas-Cadariu, Ps.Dr. Florina Pop

1. Scopuri:

Cunoașterea protocoalelor și recomandărilor specifice referitoare la comunicarea în context oncologic

Îmbunătățirea abilităților de comunicare în context oncologic

2. Obiective:

La finalul webinarului participanții vor dobândi suficiente abilități încât să:

2.1 Explice ce  este comunicarea și de ce este importantă

2.2 Descrie abilitățile de comunicare non-verbală și verbală

2.3 Să cunoască modalități de comunicare a veștilor proaste în oncologie (protocoale recunoscute)

2.4 Demonstreze capacitatea de ascultare activă

2.5 Demonstreze capacitatea de a comunica veștile proaste

 

3. Curricula de bază a comunicării în context oncologic cuprinde:

3.1 Formarea deprinderilor de bază ale comunicării (invitația deschisă de a vorbi, ascultarea, încurajarea minimală, parafrazarea, reflectarea trăirilor, empatia)

3.2 Comunicarea veștilor proaste

3.3 Discutarea prognosticului

3.4 Luarea deciziilor

3.5 Cum să gestionăm comunicarea cu pacienții aflați în distres

3.6 Comunicarea cu aparținătorii/familia

3.7 Tranziția pacientului spre îngrijirea paliativă

3.8 Cum să abordăm discuțiile referitoare la moarte